Erika Hamsten
HR-generalistHur hamnade du på Bonliva?
Jag är ekonom i grunden och efter några år på den banan så kände jag att gärna ville jobba lite mer inom personal och HR. Då hittade jag Bonlivas annons och lockades ganska direkt av företagskulturen.
Berätta om din roll på Bonliva?
Jag började på Bonliva som som HR- och bemanningssupport där jag stöttade mitt team med service till konsulter, lön, fakturering, avtal och sedan fick jag även chans att vara med i vårt interna rekryteringsteam och hitta nya stjärnor till Bonliva och kontoret. Sedan början på 2021 arbetar jag som bolagets HR-generalist och har hand om alla personalfrågor intern, men även externt mot våra konsulter.
Hur kom det sig att du fick bli en del av rekryteringsteamet?
Jag har alltid varit intresserad av rekrytering och nämnde det ganska tidigt när jag började här att jag hade det intresset. Efter ett tag så frågade Ossian, vår rekryteringsansvarig, om jag ville bli en del av teamet på Bonliva som jobbar med vår internrekrytering och det ville jag såklart!
Vad är det bästa med ditt jobb?
Det bästa med mitt jobb är att det är så varierande, att jag får vara en stor del i stöttning och utveckling av kollegor och bolaget, men även rekrytera nya härliga kollegor till kontoret.
Vad är ditt bästa minne från Bonliva?
Ett av mina absolut bästa minnen är nog från när jag hade jobbat en vecka på Bonliva och vi åkte på konferens till Kroatien, det kommer jag aldrig glömma!
Hur är det att jobba på Bonliva?
Det är väldigt kul att arbeta på Bonliva och för mig känns det fantastiskt att jobba på ett företag som genuint brinner för att förbättra vård, skola och omsorg. Men också fint och viktigt att vara med på resan som Bonliva gör.