Filip Nihlén
Verksamhetschef – Bemanning - internt Berätta om din roll på Bonliva!
Jag sitter som HR- och bemanningsansvarig för för läkare inom primärvård och jag sitter även som en del av rekryteringsteamet och håller i de första stegen i processen av en rekrytering. Jag har jobbat på Bonliva i fyra års tid och blev rekommenderad arbetsplatsen av några andra som jobbar här och bestämde mig för att söka och har inte ångrat det en sekund hittills.
Vad söker du hos någon när du rekryterar till Bonliva?
En driven och ambitiös person som delar många av våra värderingar. Det viktigaste är att man har ett engagemang, och utöver det finns det givetvis massa andra egenskaper som är viktiga men engagemanget är det som tar dig långt.
Vad är det bästa med ditt jobb?
Kulturen skulle jag säga, den är väldigt familjär. Man blir sedd, hörd och det finns en mångsidighet i arbetsuppgifterna som gör det dagliga arbetet väldigt givande och spännande. Mitt första intryck av företaget var positivt och jag fick en ordentlig introduktion och ett varmt välkomnande. Jag kunde se att jag hade mycket att bidra med och att allt egentligen var under utveckling och man var framåtsträvande utöver det vanliga. Det är ett företag som siktar mot stjärnorna, har höga mål och det är i linje med vad jag vill göra och står för.
Vad är den största utvecklingen sedan du började för fyra år sedan?
Det är ju absolut att vi har gått från 30 till 130 medarbetare. Vi har utökat med fler verksamhetsområden, nya marknader och det händer väldigt mycket hela tiden och det får man ständigt vara en del av. Det är motiverande att komma med egna idéer och se senare hur dessa ideér tas i beaktning och formas till något, det gör att man inte vill lämna.
Vad är ditt bästa minne?
Att se vårt mål att bli marknadsledande 2017 bli verklighet. Det var helt galet och efter det åkte vi på konferensresa till Kroatien och där skapade vi många roliga minnen tillsammans.