Rebecca Karbassi
Operativ chef – Bemanning - interntVad är din roll på Bonliva?
Jag jobbar som operativ chef för en del av sjuksköterskebemanningen vilket innebär att jag är personalansvarig för de team som ingår där. Det innebär att jag lägger upp strategier, budget, följer upp resultat men också att jag är ett bollplank med alla teamen.
Hur hamnade du på Bonliva?
Det var egentligen av en ren slump att jag hamnade här. För fyra år sedan stötte jag ihop med en gammal vän, Jonathan, som jobbar här. Han rekommenderade mig Bonliva och sa att jag måste börja jobba på detta jätteroliga och häftiga företaget, så då gick jag på en intervju och på den vägen var det. Det levde verkligen upp till mina förväntningar och jag älskar verkligen mitt jobb. Det bästa är alla kollegorna som gör det så himla roligt att vara här varje dag, jag räknar aldrig ner klockan tills jag ska hem.
Hur är det att jobba på Bonliva som företag?
Det är väldigt, väldigt roligt att arbeta på Bonliva för det händer grejer hela tiden. Det blir aldrig tråkigt och ingen dag är den andra lik och det finns så stora möjligheter att växa inom företaget vilket gör att man vill vara kvar ännu mer. När man efter ett par år känner sig klar med sina arbetsuppgifter behöver man inte tvunget söka sig till ett annat företag utan då kan man först söka sig vidare på Bonliva.
Vad är ditt bästa tips till någon som vill börja här?
Mitt bästa tips till de som vill börja här är att gå all in från början. Haka på den företagskulturen som finns, var inte rädd utan kasta dig in istället. Den första tiden är det hårt arbete, det kommer ingen undan, men det är det tunga arbetet i början som kommer att ge utdelning senare.
Vad är ditt bästa minne från Bonliva?
Det är nog jag var ny och arbetade som HR- och bemanningsansvarig och fick in mina allra första bokningar. När man fick den där matchningen mellan rätt konsult och rätt uppdrag. Man har pratat med någon, skapat en relation med någon och vet precis vad de vill ha och sen så hittar man just det jobbet.