Susanne Aspberg
HR- och bemanningsspecialist – Bemanning - interntBerätta om din roll på Bonliva!
Jag är bemanningsspecialist inom primärvård och anestesi. Jag har kontakt med vårdcentraler och anestesimottagningar av olika slag. Jag har kontakt med läkarna och matchar det och ser till att avtal blir skrivna, att boenden blir bokade och allting runt om kring.
Hur hamnade du här?
Jag har jobbat på Bonliva sedan 2014. När jag började här fick jag verkligen ny kraft och fick jobba med det jag är bäst på, att vara social och knyta nya kontakter.
Vad är det bästa med ditt jobb?
Det är som ett stort vuxenpussel, det är mycket tillfredsställande att hitta rätt läkare till rätt verksamhet. Jag är ju ingen säljare, jag säljer inte utan jag hjälper. Jag ringer och ber folk om hjälp och sen ringer jag den andra enheten och erbjuder denna hjälp. Det är roligt att skapa relationer med dem. Det bästa med företaget är lagkänslan. Är det någon som inte lyckas så hjälps man åt, man ser om det finns något man kan göra. Vi samarbetar och vi växer ihop, det finns ingen konkurrens utan vi jobbar som ett lag.
Hur är det att jobba på Bonliva?
Det är professionellt, unikt och framåtsträvande. Det är så häftigt att blicka tillbaka och se hur mycket vi växt och vad vi gjort så blir man ju så stolt.
Vad är ditt bästa minne från din tid på Bonliva?
Det är absolut när vi blev marknadsledande 2017. Från att jag började 2014 till 2017 så var siffran 2017 överallt, ingen kunde missa att det var vårt stora delmål, att bli marknadsledande 2017. Det är inget som kunde slå känslan när vi sedan på julgalan det året fick reda på att vi uppnått målet. Det var verkligen helt absurt.